۱۳۹۷ مرداد ۱۶, سه‌شنبه

امنیت کامپیوتر در وین 10- غیر فعال کردن امکان ریموت دسکتاپ

ریموت دسکتاپ (Remote Desktop) قابلیت بسیار کاربردی است که در همه سیستم عاملهای ویندوز از جمله ویندوز ۱۰ وجود دارد.


 با استفاده از قابلیت ریموت دسکتاپ می‌توانید از راه دور به یک کامپیوتر دیگر دسترسی پیدا کنید. اینکار البته از نظر امنیتی برای کامپیوتر خطرناک است و توصیه میکنیم که همواره این امکان را در کامپیوتر خود غیر فعال کنید.



قبل از اینکه به کسی اجازه دسترسی به کامپیوتر خود را بدهید باید اول قابلیت ریموت دسکتاپ را در ویندوز فعال کرده باشید. به دلایل امنیتی قابلیت ریموت دسکتاپ در حالت پیش‌فرض در ویندوز ۱۰ غیر فعال است. پیشنهاد می‌شود فقط هنگامی این قابلیت را فعال کنید که می‌خواهید به کسی اجازه دسترسی به کامپیوتر خود را بدهید.

این نکته هم باید گفته شود که قابلیت ریموت دسکتاپ در ویندوز ۱۰ نسخه خانگی دارای محدودیت‌هایی است. در ویندوز ۱۰ نسخه‌ خانگی شما می‌توانید با استفاده از ریموت دسکتاپ به کامپیوتر شخص دیگری متصل شوید اما شخصی دیگری نمی‌تواند با استفاده از این قابلیت به کامپیوتر شما دسترسی پیدا کند.

غیر فعال کردن ریموت دسکتاپ از طریق اپ تنظیمات

۱. اپ Settings را باز کنید. وارد قسمت System > Remote Desktop شوید.
۲. گزینه Enable Remote Desktop را غیر فعال کنید یعنی دکمه طوسی رنگ شود.

 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر